fairydust

Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Omtanke utan baktanke

Av Tina Eriksson - 23 juni 2012 22:37

                                

Jag försöker alltid att visa omtanke till mina nära och kära, men också till människor jag möter på ICA eller kanske i trafiken. 
Genom allt ifrån att visa tacksamhet över små saker, som att någon flyttar sig lite så att du kommer åt de där paket i hyllan, eller hjälpa en människa som inte har någon peng att stoppa i vagnen osv. 

Fundera själv hur glad du blir av att du själv möter en människa som tar sig den där lilla extra tiden till att säga hur fin du är i håret, att kunna ge den känslan till en annan är väl anledning nog? 

Glöm inte att tänka med hjärtat

 

Med ljus och kärlek// Tina

 
 
Anna

Anna

23 juni 2012 23:44

Om många fler tänkte så,
då kanske världen vore en lite mer rolig plats.
Men sen är frågan,
kommer man verkligen göra allt det där?

http://www.honsomvillveta.blogg.se

Tina Eriksson

24 juni 2012 08:28

Tack för kommentaren! Det är en träningssak, man får börja med att göra det när de kommer upp i tanken. Det kanske inte är så ofta i början, men en gång är bättre än ingen gång! Det är bara upp till en själv hur man handlar =)

 
Anneli

Anneli

24 juni 2012 00:05

Hej Tina!! Kul att du också har en blogg! Nystartad ser jag!! Går det att prenumerera på blogginlägg och kommentarer så att det kommer till ens mail?? Du vet hur det är.. "Out of sight - out of mind..." Får jag inte mail om nya blogginlägg och kommentarer så kommer jag inte ihåg att gå in och kolla på bloggarna jag vill följa..! :-(
Ha det så bra och lycka till med bloggen!!
Gillar bloggnamnet förresten!! :D

http://anneli-in-da-house.blogspot.com

Tina Eriksson

24 juni 2012 08:30

Hej Anneli! Tack så mycket=) Ja, jag har haft två bloggar innan förr i världen, men inga jag har lust att bygga på =) Jag förstår! Jag tror man kan klicka på "följ bloggen" på någon ikon nere till vänster. Kolla om du hittar =) Annars så kommer jag att länka på fb, så du kanske kommer hinna med någon länk där =)

 
Anna

Anna

24 juni 2012 11:50

Absolut,
fast jag tror jag är för "feg" för sånt.
Någonstans i kroppen tycker jag det är läskigt att hjälpa främmande människor då man inte vet vad man får för reaktion,
det är inte alltid man får ett trevligt bemötande och det är nog det som gör att jag inte riktigt vågar att göra den där lilla extra saken för att visa att det finns medmänniskor som faktiskt inte bara bryr sig om sig själva.

http://www.honsomvillveta.blogg.se

Tina Eriksson

24 juni 2012 17:15

Jag förstår hur du tänker! Det är tråkigt om man blir bemöten på ett otrevligt sätt, men om man stöter på de så kan de vara för att personen blir överraskad och utan att tänka på det reagerar på ett sådant sätt. Alternativt kan de vara en människa som mår väldigt dåligt. Jag kan bara se till mig själv, mår jag bra så klagar jag heller aldrig på andra, men har jag en dålig dag dömer jag mer än vanligt. Försök att tänk på att "lägga tillbaka" de dåliga bemötandet till den de kom ifrån, de får stå för honom/henne och de har ingenting med dig att göra fast de kanske går ut över dig. Hoppas du kanske en dag känner att du vill göra de där lilla extra för någon. Men du har tagit ett stort steg redan bara genom att fundera i dehär banorna! =)

 
Anneli

Anneli

28 juni 2012 22:06

Hej igen!
Jo man kan följa bloggen genom blogkeen eller bloglovin' men man får inte nya blogginlägg och kommentarer till sin egen mail utan måste komma ihåg att gå in på vald sida för att kolla de bloggar man följer - och jag kommer aldrig ihåg att göra det...!! :-(

http://anneli-in-da-house.blogspot.com

Tina Eriksson

30 juni 2012 13:43

Aha vad trist! =( Men om du vill så kan jag ju påminna dig ibland, de är okej att vara tankspridd ibland ju! ;) kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Eriksson - 30 juni 2012 13:43


  http://www.youtube.com/watch?v=XElMeq-e_04 Har ni sett svenska spels nya reklamer? Länkar till en av dem!    Det är otroligt bra att svenska spel bryr sig om sin omgivning, gör saker för forskning, miljön osv! MEN hur smart är de egentli...

Av Tina Eriksson - 26 juni 2012 15:28


                                      26 Juni av Doreen Virtue "Aechangel Gabriel is the ever-present helper, assisting those with brilliant and creative minds, an channeling this creativity into helpfulness  upon the planet."   Ärkeä...

Av Tina Eriksson - 26 juni 2012 14:10


                                 Bild lånad av; http://blogg.aftonbladet.se/archive/bokmalen/2008/01 Jag läste ett repotage för några dagar sedan om energitjuvar, och hur stor inverkan de har på en själv.  Jag har själv blivit utsatt för sådana p...

Av Tina Eriksson - 24 juni 2012 18:28


    Jag har en kalender hemma med ett litet meddelande från änglarna varje dag, av Doreen Virtue. Tänkte dela med mig av deras visdom vissa dagar =) 23 juni "Ju mer du tillåter oss att hjälpa dig, desto mer klarar du av att hjälpa andra. ...

Av Tina Eriksson - 23 juni 2012 15:27


                             Ibland kan man undra varför man träffade på en människa som man mest mått dåligt över, eller varför man inte träffade kärleken förens man fyllde 30, eller kanske 60. Varför kunde inte min bästa vän kommit in i mitt liv ...

Presentation


Mitt namn är Tina. Dehär är mitt liv, som innehåller allt från hundar, natur, vardagen och andlighet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards