fairydust

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Svenska spels nya reklamer

Av Tina Eriksson - 30 juni 2012 13:43

 

http://www.youtube.com/watch?v=XElMeq-e_04

Har ni sett svenska spels nya reklamer? Länkar till en av dem! 


Det är otroligt bra att svenska spel bryr sig om sin omgivning, gör saker för forskning, miljön osv!

MEN hur smart är de egentligen som ett spelföretag att gå ut med att de gör det? För de som är spelmissbrukare ger de ju endast en till ursäkt att få spela. "Men jag gör det ju för en god sak" Missbrukare i alla dess former hittar ursäkt efter ursäkt för att försvara sitt missbruk.

Svenska spel tycker säkert att de gör en god sak, och återigen jättebra att de låter överskottet gå till något bra. Dock tycker jag att de inte hade behövt gå ut med det. Jag ser endast två anledningar till att de skyltar med det.

1. Deras eget ego. Människor vill ha cred för att de gör bra saker. Även om de gör en bra sak så gör de det delvis för sitt eget ego, vilket i den här situationen jag inte tycker är okej.

2. De vill få fler att spela, människor bryr sig ofta om sin omgivning, att köpa en triss med en chans att vinna miljoner samtidigt som man hjälper tex miljön låter ju som en superbra sak egentligen. 


Vad hände med deras "spela lagom" reklamer, i mina ögon är det här precis tvärt om och tycker de är synd att egot går före människors hälsa!


Med ljus och kärlek// Tina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Eriksson - 26 juni 2012 15:28


                                      26 Juni av Doreen Virtue "Aechangel Gabriel is the ever-present helper, assisting those with brilliant and creative minds, an channeling this creativity into helpfulness  upon the planet."   Ärkeä...

Av Tina Eriksson - 26 juni 2012 14:10


                                 Bild lånad av; http://blogg.aftonbladet.se/archive/bokmalen/2008/01 Jag läste ett repotage för några dagar sedan om energitjuvar, och hur stor inverkan de har på en själv.  Jag har själv blivit utsatt för sådana p...

Av Tina Eriksson - 24 juni 2012 18:28


    Jag har en kalender hemma med ett litet meddelande från änglarna varje dag, av Doreen Virtue. Tänkte dela med mig av deras visdom vissa dagar =) 23 juni "Ju mer du tillåter oss att hjälpa dig, desto mer klarar du av att hjälpa andra. ...

Av Tina Eriksson - 23 juni 2012 22:37


                                 Jag försöker alltid att visa omtanke till mina nära och kära, men också till människor jag möter på ICA eller kanske i trafiken. Genom allt ifrån att visa tacksamhet över små saker, som att någon flyttar sig lite så...

Av Tina Eriksson - 23 juni 2012 15:27


                             Ibland kan man undra varför man träffade på en människa som man mest mått dåligt över, eller varför man inte träffade kärleken förens man fyllde 30, eller kanske 60. Varför kunde inte min bästa vän kommit in i mitt liv ...

Presentation


Mitt namn är Tina. Dehär är mitt liv, som innehåller allt från hundar, natur, vardagen och andlighet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards