fairydust

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Tina Eriksson - 26 juni 2012 15:28

                                   


26 Juni av Doreen Virtue

"Aechangel Gabriel is the ever-present helper,

assisting those with brilliant and creative minds,

an channeling this creativity into helpfulness 

upon the planet."

 

Ärkeängeln Gabriel står för renhet och harmoni, hjälper dig med känslor och din andlighet.

Han finns också för att hjälpa oss kommunicera och se det fina i livet.


Mår du dåligt någon dag, känner dig ledsen eller ha ångest, kalla på Gabriel om be honom hjälpa dig. Änglarna vill finnas till för just dig! 

Tänk på honom, och tacka honom för att han hjälper just dig. 


Kärlek och ljus// Tina

Av Tina Eriksson - 26 juni 2012 14:10

                                 Bild lånad av; http://blogg.aftonbladet.se/archive/bokmalen/2008/01

Jag läste ett repotage för några dagar sedan om energitjuvar, och hur stor inverkan de har på en själv. 

Jag har själv blivit utsatt för sådana personer, men insåg att jag i vissa tidigare relationer själv har varit en!

Dagar då jag mått dåligt har jag omedvetet lagt över mitt mående på den som funnits närmast. Jag har nervärderat den som funnits med mig just då, för att själv bli fri, för att bli av med minnen från uppväxten osv. 

Jag vart uppmärksam på det genom att en vän sa till mig att, Hey Tina varför säger du såhär och såhär?

Efter det fick jag en aha-upplevelse och jobbade bort det beteendet, och idag har jag inget behov alls att bete mig på det viset!

Alla har dock inte en så bra självinsikt, fungerar det inte att prata med personen om problemet kanske man ska ta och fundera på om man ska säga upp relationen.


I repotaget stod de 7tips om hur man kan upptäcka energitjuvar i sin närhet:

1. Lägger någon över sin press på mig för attsjälv känna lättnad?

2.Finns det personer i min omgivning som ofta skuldbelägger och missbedömer mig?

3. Har jag förståelse för mig själv och duger jag för mig själv?

4. Känner jag ofta dåligt samvete för sådant som jag inte har del i?

5. Förstår jag att de inte är elakt att försvara sig?

6. Förstår jag att stå på min egen sida och gå min egen väg?

7. Inser jag att det endast är jag själv som kan ge mig upprättelse när jag blir orättvist skuldbelagd?

(Tipsen är från Tidningen Nära nr 5 2012 från samtalsteruapeten Ingalill Roos)

 


Ljus och Kärlek //Tina

Presentation


Mitt namn är Tina. Dehär är mitt liv, som innehåller allt från hundar, natur, vardagen och andlighet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards